Blog | Profile | Archive | Email | Design by | Name Of Posts


آرامش مطلق

هر که هستید و هر کجا زندگی می‌کنید آرامش را به زندگی خود دعوت کنید و آن را در ذهن خود جایگزین سازید. اگر کلام و رفتار شما قرین آرامش باشد، بدون شک این ویژگی به دنیا‌ی اطراف شما نیز سرایت خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید برای رسیدن به این وضعیت ، لازم است برخی قابلیت‌های ویژه را در خود پرورش دهید و شرایط خاصی را در زندگی خویش ایجاد نمائید.

هرگز امید را از کسی سلب نکنید، شاید این تنها چیزی باشد که دارد .
رعایت نکات زیر مقدماتی است که به شما کمک می‌کند در این مسیر گام بردارید:

1- یاد بگیرید که گاه مسائل را رها سازید.


بدین معنا که به هر مسئله‌ای دائماً گره نخورید. وقتی همیشه و همه جا در فکر مسائل خود هستید و به مرور آنها می‌پردازید، در واقع همیشه بار اضافه‌ای را با خود حمل می‌کنید که این خود سبب ایجاد اضطراب و استرس در شما می‌گردد. بیاموزید که با یک ذهن رها و آزاد زندگی کنید. این امر به شما کمک می‌کند که با هر محرک کوچک و یا مانع جزئی آشفته نشوید.

2- به خود و خدای خود ایمان داشته باشید.


اگر به خود و خدای خود ایمان داشته باشید، به راحتی از عهده مشکلات زندگی برخواهید آمد . و ثابت قدم و مطمئن در راه رسیدن به اهداف خود گام خواهید برداشت.

3- مثبت اندیش باشید


اگر دیدگاه مثبت اندیشی نداشته باشید، همه‌چیز می‌تواند بی‌فایده و بی‌ثمر باشد. داشتن نگرش مثبت و امید، بهترین سلاح در مقابل ترس و اضطراب است.

4- نسبت به انتظارات و برنامه‌ریزی‌های خود، واقع بین و منطقی باشید.


توانائی‌های خود را در موقعیت‌های خاص بشناسید و نسبت به عدم توانائی‌ها و ضعف‌های خود واقع بین باشید. هر چقدر نگرش شما نسبت به مسائل زندگی منطقی‌تر باشد، به آرامش بیشتری دست خواهید یافت.

5- نسبت به انسان‌ها، عشق بی‌قید و شرط خود را نثار کنید.


شما می‌توانید از دوستان، هم اتاقی‌ها و هم‌ کلاسی‌های خود شروع کنید. یاد بگیرید که آنها را بدون قید و شرط دوست بدارید، در مقابل ضعف‌های آنها صبور باشید و خطاها و اهمال کاری‌هایشان را ببخشید. هر چقدر نسبت به دیگران بخشش بیشتری داشته باشید، احساس شادی و خرسندی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

6- معنای فداکاری را لمس کنید.


دست بخشش داشته باشید. ولی انتظار بازگشت نداشته باشید. دیگران را به شیوه‌های خودشان خوشحال کنید. به افراد بی‌پناه، یتیم و فقیر کمک کنید. برای آنهایی که خواهان یاری شما هستند پشت و پناه باشید و بدون آنکه منّتی بر آنها نهید ، تکیه‌گاهشان باشید. هر چقدر بیشتر ببخشایید، از الزامات و قید و بندها بیشتر رها خواهید شد.

7- افکار خود را بازسازی کنید.


در افکار و عقاید خویش نسبت به شخص خود، بازنگری کنید. بیاموزید در مقابل خویشتن صبور باشید و ارزش‌ها و استعدادها و مهارت‌های خود را ارج نهید. خود را بدون هیچی قید و شرطی دوست بدارید. هر گونه ترس و تردید غیرمنطقی که در مورد خود دارید کنار بگذارید. اگر دیدگاه مثبت و سالمی را در مورد خود داشته باشید یاد خواهید گرفت که خود را بدون قید و شرط قبول داشته باشید

+نوشته شده در 6 / 6 / 1392برچسب:,ساعت23:1توسط Aramesh.love | |

1- ظاهری آرام داشته باشید                                      
تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب و هماهنگ و در عین حال ساده باشید.
نامرتب بودن حتی حرفهای قشنگ‌، مثبت و تأثیرگذار شما را ضایع می‌کند. فرزندی که همیشه پدر و مادر خود را آراسته و با ظاهری مرتب می‌بیند، ظاهر آراسته فردِ ناآشنا او را نمی‌فریبد. چون ممکن است جذب ظاهر آراسته کسی شوند که تأثیر منفی او از اثرات مثبتش به مراتب بیشتر باشد.
  

2- بیشتر سکوت کنید:
غالباً افراد به اشتباه برای این که جذاب‌تر شوند، بیشتر شلوغ می‌کنند و به خطا می‌روند. سکوت‌، یک تأثیر ذهنی و روانی بسیار قوی می‌گذارد. در سکوت‌، فرد پیرامون خود خلاء ایجاد می‌کند و هر خلایی‌، جذب را سبب می‌شود. آنها که بیشتر صحبت می‌کنند و کمتر می‌شنوند از جذابیت خود می‌کاهند، حال آن که سکوت و گوش دادن بیشتر به واقع شما را عاقل‌تر و قابل اطمینان‌تر معرفی می‌کند و این زمینه‌ای مساعد برای صمیمیت بیشتر است‌. سکوتی سرشار از اعتماد به نفس سرچشمه صمیمیت است‌.
   
3-نرم وملایم سخن بگویید:
هنگامی که نرم و ملایم صحبت می‌کنید افراد را جذب خود می‌کنید و به راحتی می‌توانید بر روی آنها تأثیر بگذارید. آدم‌های خشن و داد و بیدادی افراد مناسبی برای اطمینان کردن‌، نیستند.
   
4- فرد محترمی باشید:
بی‌احترامی به خود، به دیگران و بی‌احترامی و بی ادبی در کلام و رفتار همگی از جذابیت شما می‌کاهد. شما باید هم در ظاهر آراسته باشید و هم در باطن وارسته‌. افراد مؤدب و متین و محترم بی تردید جذابند و این جذابیت از درون موج می‌زند.
محترم و مؤدب و باشخصیت باشید، خواهید دید خود به خود جذاب می‌شوید.
   
5- زیاد شوخی نکنید اما بسیار تبسم کنید:
شوخی فراوان از انرژی ذهنی و جذابیت شما می‌کاهد چرا که شوخی فراوان به تدریج مرزهای لازم بین افراد را از بین می‌برد متبسم باشید که تبسم به چهره شما جذابیتی عمیق و ژرف می‌بخشد. در تبسم‌، سنگینی و متانت و جذابیت است‌.
   
6 - قاطعیت یعنی جذابیت‌:
کسانی که شخصیت قاطعی دارند و هدفها و ارزش‌های معینی دارند، بی‌استثنأ می‌توانند افراد جذابی باشند. زیرا شخصیت‌هایی جذاب و تأثیرگذارند که بسیار مصمم هستند و اعتماد به نفس دارند. به دنبال اهداف مشخصی بودن و به آنها رسیدن اعتماد به نفس زیادی به ارمغان می‌آورد و جذابیت از وجود چنین شخصی موج می‌زند.
آسان بود، این طور نیست‌؟ فکر می‌کنم شما هم می‌توانید یکی از جذاب‌ترین و ماندگارترین‌ها باشید. معطل نشوید دست به کار شوید.

+نوشته شده در 5 / 6 / 1392برچسب:,ساعت21:50توسط Aramesh.love | |

دیگران را همانگونه که هستند بپذیرید. 

 

برای رسیدن به آرامش باید دری آهنی بر روی گذشته و آینده کشید و تنها به زمان حال اندیشید.

 

اگر مي‌بيني كسي به روي تو لبخند نمي‌زند علت را در لبان فرو بسته ي خود جستجو كن.

 

همواره دیگران را تشویق کنید. خطاهایشان را کوچک و کاری را که می‌خواهید انجام دهند آسان نشان دهید.

 

هنر گوش دادن را فراگیرید. فرصت‌ها گاهی به آهستگی در می‌زنند.

 

تا می‌توانید دوستان صمیمی برای خود انتخاب کنید و بدانید که هرچه بیشتر دوست بیابید در زندگی موفق تر هستید. 

 

اگر طلب دشمن هستی خود را از دوستانت برتر بدان ولی اگر دوست می‌خواهی بگذار دوستانت خود را از تو برتر بدانند.

شما می توانید در طی دو ماه با توجه کردن به دیگران دوستان بیشتری پیدا کنید تا اینکه در عرض دو سال بخواهید توجه دیگران را به خود جلب کنید.

براي زندگي فكر كنيد ولي غصه نخوريد.  

موثرترین عوامل استراحت و تفریح همانا ایمان صحیح به دین و خواب و موسیقی و خنده است.

 

تبسم خرجی ندارد ولی سود بسیاری  دارد. 

همیشه از مباحثه دوری کنید همانطور که از مار زنگی و زلزله فرار می‌کنید.

به هیچ کس با صراحت نباید گفت که اشتباه می‌کنید. 

فكر خوب معمار و آفريننده است. دیل کارنگی

مرور زمان به خودی خود بسياری از نگرانی ها را از بين می برد.

+نوشته شده در 4 / 6 / 1392برچسب:,ساعت22:25توسط Aramesh.love | |

خشم يك واكنش احساسى ناخواسته، در برخورد با تهديدى حقيقى يا خيالى است و هر چه تهديد بزرگتر باشد، ميزان برانگيختگى بيشتر مى شود و در نتيجه انگيزه از ميان برداشتن آن افزايش مى يابد. خشم و غضب اگر در مقابل يك تهديد واقعى باشد، امرى بسيار مطلوب و ستودنى است؛ چرا كه انسان، همواره با بهره‌گيرى از قوه غضبيه خويش، مى تواند در مقابله با تهديدها، مقاومت و ايستادگى نمايد؛ ولى اگر به خاطر يك تهديد كوچك، برانگيختگى خيلى شديد صورت گيرد، نمى توان آن را عملى منطقى و صحيح خواند؛ بلكه به عنوان يك اختلال از آن ياد مى شود؛ بنابراين خشم در سه زمان غير منطقى و بى جا مى باشد:

ـ ممكن است بدون دليلى منطقى، عصبانى شويد.

ـ شدت خشم با حادثه‌اى كه اتفاق افتاده، تناسب نداشته باشد.

ـ اقدامى كه بعد از خشم صورت مى گيرد، متناسب با تهديد نباشد.

البته چنين واكنش هايى علل مختلفى دارد كه مى توان گفت: گاه دلايل ارگانيك، باعث اين پديده مى شود؛ مثلا: برداشتن زخم و جراحت، بيمارى، تحت تاثير دارو بودن و يا مشكلات ژنتيكى كه در اين صورت سيستم عصبى نمى تواند، كارش را به درستى انجام دهد؛ اما غير از اين موارد؛ و هر گاه واكنش احساسى متناسب با حادثه نباشد، ناشى از خطاى انديشه مى باشد و فرضيه هاى ناصوابى كه ذهن در هنگام بروز حوادث از خود مى سازد، سبب ايجاد خشم و عضب خواهد شد.

گام هاى ديگر جهت كنترل خشم و عصبانيت:

1. با نوشتن شرحى از شرايط خشم در يابيد كجا و چرا به شما افكار پرخاش جويانه دست مى دهد بدين ترتيب اين موقعيت ها را شناخته و با بهره گيرى از فنونى مانند نفس عميق، صحبت هاى مثبت با خود يا توقف فكر، چرخه خشم‌تان را از كار بيندازيد.

2. مهارت خوب گوش دادن به سخنان ديگران و نحوه ارتباطات صحيح را بياموزيد.

3. نحوه «اظهار وجود» را بياموزيد، اظهار وجود جانشين سازنده و راه گشاى خشونت است. (از مهارت هاى زندگى محسوب مى شود و روان شناسان آن را آموزش مى دهند)

4. هرگاه شخصى شما را عصبانى كرد، سعى كنيد به او توضيح دهيد كه به چه دليل و بنا بر كدام رفتارش از او ناراحت و آزرده شده ايد.

5. اگر هر روز به گونه اى زندگى كنيد كه گويى آن روز آخرين روز، زندگى است در مى يابيد كه زندگى كوتاه تر از آن است كه سر هر موضوعى خشمگين شويد.

6. گام برتر بخشش كسانى است كه شما را خشمگين ساخته اند، با زدودن رنجش و دست كشيدن از انتقام و تلافى، مى بينيد كه بار سنگين خشم از روى شانه هايتان برداشته مى شود.

7. اگر خيلى عصبانى هستيد چيزى نگوييد، آرام بگيريد، اگر آرام باشيد شما را بيشتر جدى مى گيرند.

8. به هنگام عصبانيت طورى رفتار نكنيد كه ديگران حربه اى عليه شما به دست آورند و به گفته هايتان بر چسب غير منطقى، احساسى يا هيجانى بزنند، اين امر موجب مى شود كه خشم شما بيشتر شود و اوضاع را بهتر نمى كند.

9. با خودتان روراست باشيد، آيا واقعا گفته و عمل فردى خاص احساس رنجش را در شما به وجود آورده است يا خشم شما ريشه در جاى ديگر دارد؟ مراقب باشيد كه خشم خود را اشتباها به فردى ديگر تحميل نكنيد.

10. با فرد مقابل به طور خصوصى صحبت كنيد. ممكن است فكر كنيد كه حمله اى شديد در ملاء عام موجب افزايش شرمندگى او خواهد شد اما اين كار فقط تصويرى نامطلوب از شما مى سازد، اين كار باعث مى شود كه فرد مقابل هم چنان در كار يا گفته خود پافشارى كند و همين امر اوضاع را بدتر مى كند.

11. قبل از صحبت خصوصى با طرف مقابلتان كه از او دلخور يا عصبانى هستيد سعى كنيد با فرد ديگرى صحبت كنيد و هدف شما را از گفتگو چيست را به او بگوييد؟ اين كار دو سود دارد اول اين كه به عنوان سرعت گير در ابراز احساسات مى باشد و دوم اين كه تمرينى براى ابراز احساسات و خواسته هاى خود، به طورى كه وقتى صحبت خصوصى خود را با طرف مقابلتان شروع كرديد مى دانيد چه مى خواهيد.

12. سعى كنيد در دلخوريها، با طرف مقابل صحبت و مذاكره كنيد و به مصالحه و توافق برسيد تا از دلخوريهاى بعدى جلوگيرى شود و بحث را طورى خاتمه دهيد كه به توافق متقابل رسيده باشيد.

13. به خودتان تلقين كنيد كه كمتر بايد تحت تاثير مسائل ناراحت كننده قرار بگيريد اين تلقين در آرامش اعصاب ما موثر است.

14. سعى كنيم به جاى ترور شخصيت ديگران، رفتار خود را زير سوال ببريم.

15. هنگام عصبانيت درباره خود و رفتار ديگران كلمات نهايى مانند هر، هميشه، هرگز و... به كار نگيريد.

16. به هنگام عصبانيت از خود بپرسيد واقعه چه بود؟ من برداشتم چه بود؟ روى كاغذ پاسخ اين سوال را بدهيد و سوال آخر اين كه آيا برداشت ديگرى هم مى شود از اين واقعه داشت؟

17. به هنگام عصبانيت نفس عميق كشيده و يك ليوان آب سرد بنوشيد، با آب سرد وضو بگيريد، ذكر بگوييد، قدم بزنيد، زيرا قدم زدن به ما كمك مى كند كه با تغيير نقطه تمركز نتيجتا خشم يك مقدار فروكش شود.

18. حذف مواد محرك از رژيم غذايى مانند چاى، ادويات، قهوه، شكلات زياد و جايگزين كردن لبنيات، سبزى جات، دوغ و ماست به آرام شدن كمك مى كند.

19. وقتى ما تسخير هيجان مى شويم تصميمات ما خرد مندانه نيست، بايد كارى نكينم كه نتوانيم جمع و جورش كنيم، بايد در فضاى آرامش صحبت كرد.

20. به هنگام عصبانيت به خودتان بگوييد «حواست جمع باشد، موظب باش عصبانى نشوى، الان نزديك است كه عصبانى شوى... عصبانيت فايده اى ندارد، آرام باش، تو مى توانى موضوع را به طور منطقى حل و فصل كنى، تو مى توانى.»

+نوشته شده در 1 / 6 / 1392برچسب:,ساعت20:38توسط Aramesh.love | |